- Vânzătorul asigură și garantează conformitatea bunurilor achiziționate precum și eventualele vicii ascunse, declarând pe propria răspundere că produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu Ordonanța nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor, documentația de execuție a fabricantului și standardelor românești.
- Vânzătorul se angajează să livreze produsul conform cu descrierea din cadrul site-ului marketmob.ro , produse care respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea precum și calitățile și caracteristicile inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate. Bunurile corespund scopului special pentru care cumpărătorul le solicită, scop pe care cumpărătorul are obligația de a-l aduce la cunoștința vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului și pe care vânzătorul îl acceptă. De asemenea, produsele corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, posedă calitatea și corespund descrierii modelului expus, pe care cumpărătorul are posibilitatea de a-l vedea și testa. Produsele sunt destinate uzului casnic/domestic, cu excepția produselor destinate expres utilizării profesionale. Produsele sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau orice alte informații necesare. Produsul este considerat neconform dacă nu corespunde descrierii de mai sus. Răspunderea vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate a produsului apare într-un termen de 2 ani calculat de la data livrării și dacă Cumpărătorul informează Vânzătorul despre apariția lipsei de conformitate. Pentru bunurile cu elemente digitale, vânzătorul este răspunzător pentru orice neconformitate a elementelor digitale care intervine sau este constatat în termen de 2 ani pentru bunurile care au o durată medie de viață mai mică de 5 ani, sau 5 ani pentru bunurile care au o durată medie de viață mai mare de 5 ani. În cazul în care se constată o lipsă de conformitate a unui produs din factură, Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea sau înlocuirea produsului.Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa din colet a unei componente înainte de începerea montajului și să păstreze etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit în vederea verificării și înlocuirii. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere pentru execuția și consecințele serviciilor de manipulare, transport, montaj și instalare executate de terți, atunci când produsul a fost deteriorat sau nu au fost respectate instrucțiunile producătorului. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea utilizarea sau întreținerea greșită a produselor, datorate nerespectării instrucțiunilor producătorului. Nu se consideră lipsă de conformitate dacă la momentul încheierii contractului cumpărătorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a bunurilor nu corespunde cerințelor obiective de conformitate, iar cumpărătorul acceptă acest lucru (în mod expres și separat) la momentul încheierii contractului de vânzare. Orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumată a fi existat în momentul livrării bunurilor, până la proba contrarie sau cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura neconformității. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele manufacturate și cele din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv, furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuanțelor de culoare pe diferite suprafețe și a particularităților aparente pe material. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele din lemn masiv pot prezenta mici crăpături sau noduri în funcție de natura lemnului sau că pot apărea în timp mici crăpături funcție de condițiile în care sunt păstrate produsele - la temperaturi situate în afara intervalului 18-30 de grade Celsius și umiditate ridicată. Acestea nu sunt considerate defecte de calitate. Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, cumpărătorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă ar impune vânzătorului costuri disproporționate, inclusiv în raport de valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea, gravitatea neconformității sau dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru cumpărător.
- Vânzătorul acordă garanție care începe de la data livrării produselor pentru o perioadă de 2 ani. În această perioadă, dacă deficiențele nu sunt imputabile Cumpărătorului, Vânzătorul își asumă responsabilitatea reparării sau înlocuirii produsului pe cheltuiala sa. După efectuarea livrării, Cumpărătorul are obligația de a verifica produsele cu privire la orice deficiențe cantitative sau calitative (ciobituri, zgârieturi, rosături, fire trase, componente îndoite, pete de murdărie etc.) și de a informa vânzătorul în cel mai scurt timp. Spargerea produselor sau componentelor din sticlă sau zgârierea produselor după recepție sunt riscuri asumate integral de Cumpărător.
- Orice reclamație va fi însoțită de factura de marfă și certificatul de garanție. În termenul de garanție Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea gratuită, sau înlocuirea produsului cu deficiențe calitative, dacă aceste deficiențe nu sunt cauzate de nerespectarea de către Cumpărător a instrucțiunilor de utilizare și întreținere. În funcție de disponibilitatea producătorului și de locul unde a fost fabricat produsul, Vânzătorul își va impune să repare sau să înlocuiască produsulîntr-o perioadă de maxim de 15 zile calendaristice, într-un termen stabilit de comun acord, cu excepția situației când această măsură este imposibilă (dacă în acest timp nu se pot asigura produse sau piese de schimb identice pentru înlocuire) sau disproporționată.
- Produsul înlocuit beneficiază de aceeași garanție ca și un produs nou. În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparație, termenul de garanție de 2 ani se prelungește cu timpul de nefuncționare a bunului, din momentul în care a fost adusă la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate și până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către cumpărător.
- Pentru orice categorie de produse sunt strict interzise:
- – tăierea sau zgârierea materialelor;
- – frecarea de alte suprafețe sau cu substanțe (soluții de curățare) abrazive;
- – folosirea sau păstrarea produselor în medii umede sau la temperaturi sub 0 grade Celsius precum și în medii cu variații de temperatură;
- – așezarea produsului lângă surse de căldură (distanța de gardă este de 1m) în afară mobilierului de bucătărie proiectat în acest scop;
- – folosirea produselor de curățare care conțin acizi, petrol, gaz, detergenți, solvenți chimici sau alcool (orice soluție trebuie încercată întâi pe o suprafață mică, ascunsă);
- – dehidratarea pielii (fără hidratare pielea se usucă și crapă);
- – udarea produselor (curățați cu o cârpă ușor umezită într-o soluție de apă cu săpun -50% apă, 50% săpun lichid pH neutru - apoi ștergeți imediat cu o cârpă uscată);
- – împingerea mobilierului (mobilierul demontabil trebuie demontat);
- – roluirea, îndoirea sau curbarea saltelelor la transport și manipulare.
Garanțiile comerciale nu afectează garanția legală privind conformitatea produsului, conform OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzări de bunuri.